Majorettes

De jeugdmajorettes staan onder leiding van Anne Schriks. De groep traint op donderdagavond van 18.30 uur tot 19.30 uur in de gymzaal van Hart van Heuze.

Aandacht wordt besteed aan een goede houding, ritmisch lopen, dansen en bewegen op muziek. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een baton of pompons. In deze groepen wordt hard gewerkt aan het verhogen van het niveau op het gebied van dansen en twirlen.

Ook worden er kleine shows ingestudeerd voor optredens, zoals het zomeravondconcert. Indien mogelijk kan een groep met een speciaal daarvoor ingestudeerde show deelnemen aan een wedstrijd. Dit kan ook in een andere samenstelling, zoals als solist, duo, ensemble of team.

De jeugdmajorettes lopen daarnaast altijd voorop bij muzikale rondwandelingen door het dorp, zoals met Koningsdag, en bij serenades.