Dirigent Tjeu Snoek

Tjeu Snoek Tjeu Snoek, een gedreven enthousiaste en dynamische dirigent, volgde in september 1988 Jan de Jong op als dirigent van het harmonieorkest. In september van 2013 vierde hij zijn 25-jarig jubileum als dirigent van Harmonie St. Antonius. Dat Tjeu in 25 jaar heel wat heeft bereikt in deze vereniging mag duidelijk zijn. Hij gaat uitdagingen niet uit de weg, maar kent ook de grenzen van onze muzikanten. Plezier in het verenigingsleven en de muziek staan bij Harmonie st. Antonius hoog in het vaandel. Het harmonieorkest groeide onder zijn leiding naar 70 leden en doordat hij de leden weet te stimuleren, te motiveren en voor de nodige muzikale uitdagingen zorgt, steeg daarbij eveneens het muzikale niveau. Naast alle reguliere optredens kent zijn carrière vele hoogtepunten in onze vereniging, zoals onder andere de internationale uitwisselingen met Wulften, Harz, de uitwisselingen in het kader van 4 x Heusden (2 x Heusden België en 2 x Heusden Nederland), deelname aan verschillende concoursen, twee concertreizen (Straatsburg en Trier) en enkele zeer succesvolle promsconcerten, waarvan hij de algehele en muzikale leiding op zich nam. Tjeu is een echte verenigingsman en denkt mee met de vereniging en haar toekomst. Ook is hij erg betrokken bij de opleiding van de blokfluiters, leerling klarinettisten en dirigeert hij het jeugdorkest, de groep muzikanten die telkens wisselt van samenstelling.
 Al 26 jaar is hij de draaiende motor achter dit orkest en maakt hij door dik en dun muziek én plezier met deze muzikanten. Hij leert de kinderen om op een leuke manier met elkaar muziek te maken, zodat ze uiteindelijk de overstap kunnen maken naar het harmonieorkest. Al jaren is maandag en dinsdag in zijn agenda voor de Heusdense harmonie gereserveerd. Altijd staat hij paraat. De muziekvereniging, het bestuur, de muzikanten, leden, maar ook de inwoners van Heusden, die hem inmiddels allemaal wel kennen, dragen Tjeu dan ook een warm hart toe.   Tjeu Snoek 2