Concertreis naar ’t Zuiden

27 mei 2024

Concertreis Harmonie st Antonius.

Vrijdagmiddag 17 mei vertrok een volle bus muzikanten van Harmonie St Antonius vanuit Heusden naar Valkenburg voor hun 5-jaarlijkse concertreis.

Na aankomst in het hotel en het verdelen van de kamers werden er spelletjes gedaan in groepsverband. Later werd er nog lang nagepraat tot in de kleine uurtjes.

Zaterdagmorgen 18 mei werden er, na de koffie met traditionele Limburgse vlaai, verschillende activiteiten georganiseerd zoals mountainbiken door de grotten met een gids, citygolf door het centrum van Valkenburg en laser gamen in de grotten en daarna rodelen.

‘s Avonds was er een uitwisselingsconcert met fanfare St. Cornelius uit Borgharen.

Er was veel Limburgs publiek aanwezig en dus werd er uit volle borst meegezongen toen het Limburgs volkslied werd gespeeld.

Na het concert was er een gezellig samenzijn met beide harmonieën en werd er van gedachte gewisseld, gedanst en gezongen tot laat in de avond.

Zondagmorgen 19 mei vertrok de bus naar Maastricht waar en in de ochtend een activiteit was, nl. Escape de City. Met groepjes gingen de deelnemers op zoek naar de rover van de diamanten van de Tefaf.

Na de lunch was er een concert op de markt van Maastricht waar vele internationale toeschouwers aanwezig waren.

Er werd dan ook in verschillende talen aangegeven dat het een geweldig concert was.

Met het nummer Les Lacs du Connemara werd dan ook uitbundig gezwaaid met de uitgedeelde zakdoekjes.

Maandagmorgen 20 mei had iedereen vrije tijd tot de gezamenlijke lunch. Aansluitend werd er een concert gegeven op een plein in Valkenburg.

Ook hier waren weer vele toeschouwers aanwezig.

Tijdens de concerten traden de slagwerkgroep op onder leiding van Björn Lijten en het harmonieorkest onder leiding van Tjeu Snoek

Moe, voldaan en een hele mooie ervaring rijker ging de bus na het laatste concert in Valkenburg weer richting Heusden waar iedereen terug kon kijken op 4 mooie dagen.