Koninklijke onderscheiding

4 mei 2018

Ons zeer gewaardeerde lid Annie Giebels-Koolen heeft op donderdag 26 april een Koninklijke Onderscheiding ontvangen uit handen van burgemeester Hubert Vos. Annie is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Annie heeft dit te danken aan haar indrukwekkende staat van dienst als bestuurder en vrijwilliger met name voor onze vereniging, maar ook voor andere verenigingen en commissies (Verkeerswerkgroep basisschool St. Antonius, Vormselwerkgroep). Ze is al vanaf 1970 lid van Harmonie St. Antonius en heeft meerdere bestuursfuncties vervuld: van 1982 tot 2000 als secretaresse, van 2006 tot 2007 als interim secretaresse en van 2007 tot 2018 als voorzitter. Van de 48 jaar lidmaatschap heeft Annie 30 jaar in het bestuur gezeten.

Daarnaast heeft ze zich al die jaren heel actief ingezet als vrijwilliger op diverse fronten bij vele activiteiten. Denk aan 4x Heusden, repetities, de jaarlijkse fiets- en doedag, het jaarlijkse jeugdweekend, het zomeravondconcert, het eindejaarsconcert, het goudenparenconcert,  oud papier en oud ijzer acties en de potgrondactie. Verder hield ze de website en facebookpagina bij, maakte filmpjes voor concerten, verzorgde onderhoud aan de uniformen, bracht flyers rond en stimuleerde anderen om haar mee te helpen. Want, zoals ze zelf zegt, ‘we doen het samen’.

Annie heeft zich altijd heel duidelijk op de jeugd gericht: muziek en dans moeten toegankelijk zijn voor alle leeftijden van jongs af aan. Zij zorgde er mede voor dat kinderen op allerlei manieren met muziek of dans in aanraking kunnen komen en organiseerde hiervoor jeugdconcerten, muziekprojecten in samenwerking met scholen en gaf incidenteel zelf muziekles. De invulling van de muzieklessen via een externe muziekschool was altijd één van haar speerpunten, waarbij Annie strak lette op de kosten, want een lidmaatschap moet voor iedereen betaalbaar en toegankelijk blijven.

Onder haar bezielende leiding is onze vereniging uitgegroeid tot een vereniging die midden in de Heusdense samenleving staat en daar zijn we heel trots op.

Zie voor meer informatie ook het artikel op Siris.

Fotoalbum uitreiking lintje: klik hier.

Fotoalbum Koningsdag 2018: klik hier.