Leden in landelijke muziekmethode voor basisscholen

17 november 2015

Een aantal leden van de harmonie zijn in korte instrumentfilmpjes vereeuwigd. De filmpjes worden gebruikt in Muziek & Meer, een digitale muziekmethode voor de basisschool voor groep 1 t/m 8.

De instrumenten spelen een glansrol in de filmpjes. Trompet, fagot, hoorn, dwarsfluit, trombone, tuba, klarinet, hoorn en diverse saxofonen: ze komen allemaal voorbij. Daarnaast ontdek je in de methode veel foto’s van Heusdense instrumenten. Houtblazers, koperblazers en slaginstrumenten staan er blinkend op.

Jennemieke Snijders (auteur Muziek & Meer): “Waar zou ik zijn zonder de Heusdense harmonie? Dankzij jullie vrijwillige medewerking kunnen kinderen op Nederlandse basisscholen nu met eigen ogen zien hoe blaas- en slaginstrumenten werken en klinken. Ik hoop natuurlijk dat het kinderen enthousiasmeert om zelf lid te worden van een muziekvereniging. Een groot dankjewel voor jullie bijdrage.”

Alle filmpjes zijn te bekijken via www.vimeo.com/channels/muziekenmeer. Wil je de muziekmethode nader bekijken, vraag dan een gratis 3-weekse proefcode aan via www.muziekenmeer-digitaal.nl.