Vacature slagwerkinstructeur

15 september 2017

Ben jij de slagwerkinstructeur die wij zoeken?

Harmonie St. Antonius te Heusden (gemeente Asten, N.Br.) is op zoek naar een inspirerende en enthousiaste slagwerkinstructeur voor haar slagwerkgroep.
De nieuwe instructeur verzorgt de repetities voor de slagwerkgroep, dirigeert/instrueert hen bij concerten, zoekt en/of componeert geschikte muziekstukken en kan per direct starten.
De vaste repetitieavond is op dinsdag van 20:00 tot 21:30 uur in BMV Hart van Heuze.

De slagwerkgroep bestaat uit 9 leden in een gevarieerde leeftijd van 18 tot 75 jaar. De leden hebben een verschillend niveau en spelen ongestemde podiumwerken uit de 4e divisie. Daarnaast wil de groep zich meer ontwikkelen in het spelen van gestemde werken (al dan niet aangevuld met blaasinstrumenten) en muziekstukken met een hoog entertainment gehalte.

Als versterking voor de toekomst heeft onze vereniging ook een jeugdslagwerkgroep van 7 personen en diverse slagwerkleerlingen in opleiding bij de muziekschool.

Jaarlijks staan er diverse optredens op het programma, zowel op binnen- als buitenlocaties. Om de 5 à 6 jaar wordt met de gehele vereniging een promsconcert georganiseerd (laatste editie in 2017) en bij gelegenheid wordt een concertreis georganiseerd.

Bij de concerten is het mogelijk dat leden van instrument wisselen, zodat de muziek voor iedereen afwisselend en uitdagend blijft.

Ben jij….

• een enthousiaste, ervaren slagwerkinstructeur of -dirigent voor zowel gestemde als ongestemde instrumenten?
    • in het bezit van een diploma van het conservatorium of een vergelijkbare opleiding?
    • een persoon die een groep weet te binden?
    • iemand die gevorderden en beginners op hun eigen niveau weet te prikkelen, motiveren en optimaal samen laat spelen?
    • in bezit van goede communicatieve en sociale vaardigheden en ben je geduldig met beginnende en/of oudere muzikanten?
    • een teamspeler en sta je open voor samenwerking met het harmonieorkest?
    • creatief en weet je initiatieven te ontplooien?

Dan is dit jouw kans om ‘aan de slag’ te gaan met deze nieuwe uitdaging!

Wij bieden jou, naast deze uitdaging, een vergoeding in overleg doch conform gebruikelijke maatstaven.

Zie je met jouw enthousiasme en kwaliteiten ook deze uitdaging, stuur dan een korte sollicitatiebrief per mail vergezeld van je CV voor 31 oktober naar Bart Wijnen, coördinator slagwerkgroep: slagwerk@harmonieheusden.nl